Usuaris, instal·lació i gestió de T-CAT P

La T-CAT P és un certificat personal, expedit pel Consorci Administració Oberta de Catalunya-Consorci AOC, d'identificació, xifrat i signatura avançada amb càrrec.

 

Aquest certificat és en programari, a diferència del T-CAT què està insert en una targeta física. 

La T-CAT P permet signar correus, documents electrònics i formularis web com a persona que ocupa un determinat càrrec dins l'Administració pública catalana.

Usuaris

 

L'ús d'aquest dispositiu està reservat als membres de la comunitat universitària que, en funció de les necessitats del servei, han d'autenticar-se o signar documents electrònics com personal de la UAB i amb un nivell mig de garanties jurídiques.

 

 

Sol·licituds

 

Podeu fer la sol·licitud del T-CAT P a l'Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació (OGID) mitjançant l'adreça de correu certificacio.digital@uab.cat

 

El termini per tenir el certificat, a partir de l'acceptació de la sol·licitud per la OGID, és d'un mes, aproximadament.

1r pas: descàrrega i instal·lació del certificat

 

Per poder fer ús del certificat cal que el descarregueu i, posteriorment, cal que instal·leu i configureu el programari que es descriu a continuació:

  • Instal·lació de les claus públiques del certificat.
  • Comprovació de la versió del programari Java.

Una vegada acabat aquest procés, el certificat quedarà instal·lat al navegador d'Internet que esteu utilitzant per fer aquesta decàrrega.

 

Us recomanem que feu una còpia del certificat per poder recuperar-lo en cas de pèrdua.

 

Podeu trobar un manual per fer la instal·lació del certificat a  la Intranet, dins l'apartat següent:

 

També podeu instal·lar aquest certificat al vostre telèfon mòbil. Per fer-ho disposeu dels documents següents.

 

 

2n pas: instal·lació de les claus públiques del T-CAT P

 

Les claus públiques són necessàries per poder utilitzar els certificats digitals quan signeu documents electrònics i/o us autentiqueu en tramitacions en línia.

 

Més informació: Consorci Administració Oberta de Catalunya-AOC, apartat Claus públiques.

 

 

3r pas: versió del programari i excepcions de seguretat a Java

 

Actualització de Java
Per poder utilitzar determinades aplicacions, cal que tingueu la darrera versió del programari Java.

Al sistema operatiu Windows 7, per saber la versió de Java que teniu instal·lada a l'ordinador, cal seguir la ruta següent:
Inici> Tauler de control> Java.
A la pestanya "General" cal fer clic al botó "Acerca de".

També podeu comprovar quina és la darrera versió de Java i, si us cal, actualitzar aquest programari a l'adreça web següent.

 

 

Les excepcions de seguretat a Java
Per motius de seguretat, a partir de la versió 7 Update 51, Java bloqueja les aplicacions que els usuaris vulguin executar si no estan incorporades al anomenat "Llistat d'excepcions".


Per introduir aquestes excepcions al llistat podeu consultar el document que trobareu a la Intranet, dins l'apartat següent:

 

Si utilitzeu el certificat per signar documents (correus electrònics, documents PDF...) o per fer un tràmit en línia, cal que configureu el programari amb el qual fareu aquesta gestió.

 

Podeu trobar diferents manuals per la configuració d'aquestes eines a la Intranet, dins l'apartat següent:

 

Suspensió del certificat
Us recomanem que suspengueu el vostre certificat digital en els casos següents:

  • Si sospiteu que s'ha perdut.
  • Si us l'han robat.
  • Si el vostre ordinador s'ha espatllat.

Què és la suspensió?
La suspensió consisteix a deixar un certificat sense validesa durant un període màxim de 120 dies, dins del qual es pot tornar a sol·licitar-ne l'habilitació en cas que es recuperi.
Si passats els 120 dies no l'habiliteu, es revocarà de manera irreversible.

 

Com es demana?
Cal que truqueu al telèfon del Centre d'Atenció a l'Usuari d'AOC: 902 90 10 80.
Llavors cal que us identifiqueu i faciliteu el codi de suspensió indicat al full de lliurament del certificat.

 

Habilitació del certificat
Amb l'habilitació podeu aturar la suspensió i tornar a activar el certificat. Per demanar-la, teniu un termini màxim de 120 dies, des de la data de suspensió.

 

Es sol·licita a l'Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació (OGID).


Revocació del certificat
La revocació suposa que el certificat digital deixa de ser vàlid.
Un certificat es pot revocar per la voluntat del seu titular.

 

Es sol·licita a l'OGID.