Navegació de:Informació eleccions
Eleccions de Consells de Departament
El consell de departament és l'òrgan col·legiat de govern del departament i és presidit pel director o directora del departament. Es reuneix en sessió ordinària, com a mínim, un cop l'any.
Composició i reglament
El consell de departament està constituït per tot el seu personal acadèmic doctor i per una representació de la resta, així com per una representació del personal investigador en formació, del personal d'administració i serveis, i de l'alumnat, en els termes que estableixi el reglament de cada departament.
- Reglaments de departaments
- Consulta aquí els currículums dels directors de cada departament.
- Consulta aquí la composició de cada consell de departament.
Funcionament
Les atribucions principals del consell de departament són:
- Elaborar i aprovar el reglament de funcionament intern.
- Elegir i revocar el director o directora del departament.
- Aprovar la relació i la distribució de les despeses i la seva execució.
- Aprovar la memòria anual de les seves activitats.
- Elaborar els informes que siguin competència seva.
- Programar i coordinar la tasca docent del departament i proposar els programes de doctorat.
- Formular a la junta de facultat o escola els suggeriments que cregui oportuns en relació amb els plans d'estudis.
- Instar la creació d'instituts universitaris de recerca i d'altres centres de recerca.
- Organitzar cursos d'especialització o de divulgació, seminaris i cicles de conferències, dins de les seves àrees de coneixement i especialitats, i fomentar la coordinació d'aquestes activitats amb altres departaments.
- Promoure la formalització de contractes amb entitats públiques o privades per portar a terme treballs científics, tècnics o artístics.
- Proposar, per a la seva designació, els membres de les comissions de selecció del personal docent i investigador, funcionari i contractat.
- Proposar la contractació de professorat emèrit i visitant.
- Proposar la contractació de personal, a l'efecte de recerca, per efectuar treballs temporals o específics.
- Crear comissions.
Les eleccions de Consells de Departament es realitzen de forma presencial.
Informació complementària
Nous Estatuts UAB
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar el 13 de març els nous Estatuts de la UAB, que regulen l'activitat de la Universitat i van entrar en vigor el 14 de març de 2025.
La normativa referenciada en aquesta seu està en procés de revisió i actualització arran d'aquests nous estatuts.