Navegació de:El meu espai
Recursos acadèmics alumnat
COM INTERPOSAR UN RECURS SI SOC ESTUDIANT
Soc estudiant i he rebut una resolució del meu centre docent en la qual em denega una sol·licitud. Vull presentar un recurs.Com ho he de fer?
D'entrada, pots consultar tota la informació sobre temes acadèmics a la Normativa acadèmica de la UAB, que trobaràs en aquesta pàgina.
Si et trobes en la circumstància exposada més amunt, pots presentar un recurs contra la resolució del centre docent davant del rector perquè es torni a revisar el teu cas. En general, el rector tramita els recursos d'alçada o de reposició que es presenten contra actes administratius (en aquest cas, una resolució del centre docent) en els quals un o una estudiant ha presentat prèviament una sol·licitud sobre un tema acadèmic i li ha estat denegada. Parlem, per exemple, de sol·licituds d'ampliació de règim de permanència, de reconeixement de crèdits, per a l'accés a uns estudis, etc. L'apartat «Quins supòsits em poden dur a presentar un recurs d'alçada?», que hi ha més avall, recull els diversos supòsits.
Per resoldre en aquesta instància el rector té en compte totes les al·legacions i tota la documentació que has presentat com a estudiant amb l'objectiu de poder acreditar la teva situació. De manera paral·lela, el centre facilita tota aquella documentació que serveixi per analitzar el cas i elabora un informe on fa una anàlisi del cas concret i on expressa si considera que el recurs ha de ser favorable o desfavorable. Un cop rebuda tota aquesta documentació, el rector analitza la situació i emet una resolució. Llavors, com que ets la persona que has posat el recurs, reps una notificació sobre la resolució.
Pel que fa als casos sobre règim de permanència, a part de seguir tot el procediment exposat, es tramet l'expedient administratiu de l'estudiant al Consell Social perquè elabori un informe on indiqui si és favorable o desfavorable a l'estimació del recurs. La Comissió Acadèmica del Consell Social, que es reuneix periòdicament, elabora aquest informe. Tingues en compte que en aquests casos la tramitació es pot perllongar perquè els tràmits són més extensos. Si vols més informació sobre les funcions del Consell Social, pots visitar-ne la web.
Quins requisits he de complir per presentar un recurs?
- Ser estudiant de la UAB o d'un centre adscrit a la UAB.
- Haver presentat de forma prèvia una sol·licitud al centre docent on estàs cursant els estudis.
- Haver rebut una resolució del centre en la qual se't denega aquesta sol·licitud.
- No estar conforme amb la resolució rebuda i voler que es revisi.
Quins supòsits em poden dur a presentar un recurs d'alçada?
- Règim de permanència: haver exhaurit el nombre de matrícules, haver exhaurit el termini de permanència, haver superat el màxim de crèdits que es pot matricular, voler matricular un nombre de crèdits per sota del nombre mínim.
- Reconeixement i/o transferència de crèdits.
- Accés i admissió a uns estudis.
- Beques, ajuts i premis.
- Matrícula: modificació, ampliació, anul·lació, renúncia, d'estudis extingits, canvi de torn, canvi de grup, canvi d'unitat docent, canvi d'assignatures.
- Preus públics: exempció, reintegrament.
- Avaluació: revisió de qualificacions, avaluació per compensació.
- Títols.
- Altres.
Quin tràmit he de seguir oer presentar un recurs?
- Accedeix a la pàgina Recursos acadèmics alumnat, del Registre General de la UAB.
En aquesta pàgina hi ha unes seccions desplegables, has d'accedir a una o a una altra segons la teva situació:
- Si ets estudiant de la UAB, has d'accedir a la primera secció Realitzar un tràmit amb identificació digital al registre electrònic.
- Si ets estudiant però no tens NIU, perquè estudies en un centre adscrit a la UAB o vens de l'estranger, has d'accedir a la segona secció Realitzar un tràmit amb identificació digital al registre electrònic per alumnes sense NIU (centres adscrits i estudiantat estranger).
- Si vols presentar el recurs de forma presencial al Registre General de la UAB, has d'accedir a la tercera secció, Realitzar un tràmit al registre presencial, que conté la informació sobre aquesta modalitat.
- Dins de cada secció hi ha un botó d'accés al formulari de sol·licitud. Una vegada has accedit al formulari, has d'emplenar-lo amb les teves dades i exposar els motius pels quals presentes el recurs. També has de penjar tota aquella documentació que acrediti la situació que exposes, com ara un informe mèdic, un contracte laboral, l'expedient acadèmic, etc.
- Penja la resolució del centre docent per la que estàs posant el recurs.
- Envia el formulari i espera que la Universitat tramiti el teu cas. Si vols informació sobre l'estat del teu tràmit, et pots posar en contacte amb la UAB escrivint a l'adreça electrònica gabinet.juridic.recursos@uab.cat.
Informació sobre el tràmit
- Accediu a l'enllaç i seleccioneu la identificació digital amb la qual voleu accedir.
- Ompliu les dades, adjunteu el formulari específic del tràmit escollit i la documentació annexa.
- Valideu i envieu
- Rebreu un justificant de la sol·licitud, que queda automàticament registrada.
Com accedir
En línea amb identificació digital
Informació sobre el tràmit
- Accediu a l'enllaç i seleccioneu la identificació digital amb la qual voleu accedir.
- Ompliu les dades, adjunteu el formulari específic del tràmit escollit i la documentació annexa.
- Valideu i envieu
- Rebreu un justificant de la sol·licitud, que queda automàticament registrada.
Com accedir
Informació sobre el tràmit
- Obriu el formulari i ompliu les dades.
- Imprimiu el formulari.
- Signeu la sol·licitud (en forma manuscrita).
- Registreu la sol·licitud en qualsevol de les oficines del registre presencial de la UAB.