Usuaris, instal·lació i gestió de T-CAT

La T-CAT és un certificat, expedit pel Consorci Administració Oberta de Catalunya-Consorci AOC, d'identificació i signatura electròniques reconegudes que garanteix la identitat dels usuaris a Internet i fa possible la gestió telemàtica amb diferents administracions.

Aquest certificat assegura la integritat i la confidencialitat de les dades enviades.

La T-CAT permet signar correus, documents electrònics i formularis web com a persona que ocupa un determinat càrrec.

Usuaris

L'ús d'aquest dispositiu està reservat als membres de la comunitat universitària que, en funció de les necessitats del servei, han d'autenticar-se o signar documents electrònics com personal de la UAB i amb un nivell alt de garanties jurídiques.

Sol·licituds

Podeu fer la sol·licitud de la T-CAT a la Unitat de Certificació i Projectes d'Administració Electrònica de l'Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació (OGID) mitjançant l'adreça de correu certificacio.digital@uab.cat.

El termini per tenir el certificat, a partir de l'acceptació de la sol·licitud per l'Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació (OGID), és d'un mes, aproximadament.

Quan el CSUC (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya), entitat que expedeix aquest certificat, enviï a l'OGID la targeta criptogràfica, el personal d'aquesta oficina es posarà en contacte amb vosaltres per tal que passeu a recollir el certificat personalment.

Una vegada us personeu a les dependències de l'OGID, i després de signar els documents pertinents, se us lliurarà la vostra T-CAT.

En aquest moment, us explicaran en què consisteix el certificat, quin ús té i on podeu desar els vostres documents electrònics, entre altres consideracions.

Posteriorment, per mitjà d'un correu electrònic, rebreu els codis PIN i PUK.

Lector de targetes

Per poder usar la T-CAT cal que disposeu d'un lector on s'insertarà la targeta que conté aquest certificat.

Al web del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC) podeu trobar un llistat de lectors homologats.

Programari de la targeta

Cal que instal·leu el programari de la targeta, o gestor de "Token", Safesign.

A més, si feu servir el vostre certificat amb Firefox cal que configureu, l'apartat "Dispositius de seguretat", d'aquest navegador d'Internet.

Podeu trobar informació per fer la instal·lació i utilitzar el certificat T-CAT a l'adreça següent:

Si utilitzeu el certificat per signar documents (correus electrònics, documents PDF...) o per fer un tràmit en línia, cal que configureu el programari amb el qual fareu aquesta gestió.

Podeu trobar diferents manuals per la configuració d'aquestes eines a la Intranet, dins l'apartat següent:

Suspensió del certificat

Us recomanem que suspengueu el vostre certificat digital en els casos següents:

• Si sospiteu que s'ha perdut.
  • Si us l'han robat.
  • Si la vostra T-CAT està malmesa.

Què és la suspensió?
La suspensió consisteix a deixar un certificat sense validesa durant un període màxim de 120 dies, dins del qual es pot tornar a sol·licitar-ne l'habilitació en cas que es recuperi.
Si passats els 120 dies no l'habiliteu, es revocarà de manera irreversible.

Com es demana?
Cal que truqueu al telèfon del Centre d'Atenció a l'Usuari d'AOC: 902 90 10 80.
Llavors cal que us identifiqueu i faciliteu el codi de suspensió indicat al full de lliurament del certificat.

Habilitació del certificat

Amb l'habilitació podeu aturar la suspensió i tornar a activar el certificat. Per demanar-la, teniu un termini màxim de 120 dies, des de la data de suspensió.

Es sol·licita a l'Oficina de Gestió de la Informació i de la Documentació (OGID).

Revocació del certificat

La revocació suposa que el certificat digital deixa de ser vàlid.
Un certificat es pot revocar per la voluntat del seu titular.

Es sol·licita a l'OGID.