Navegació de:Institucions i empreses
El certificat idCAT
L'idCAT és un certificat en programari, expedit pel Consorci Administració Oberta de Catalunya-AOC, que permet signar documents i identificar-se com a ciutadà a les gestions telemàtiques amb diferents administracions.
Qui pot sol·licitar l'idCAT
Pot sol·licitar aquest certificat qualsevol membre de la comunitat universitària.
Com es fa la sol·licitud de l'idCAT
La sol·licitud de l'idCAT es fa mitjançant el web d'idCAT, encara que també es pot fer directament a una entitat de registre (ER).
Després de fer la sol·licitud, caldrà que passeu per autenticar-vos per l'ER que més us convingui:
- L'ER de l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre de l'edifici del Rectorat de la UAB. És imprescindible que sol·liciteu cita prèvia al'enllaç següent: https://cita.uab.cat/rectorat/registre/index.php?lang=ca
- Qualsevol de les ER que hi ha a molts ajuntaments de Catalunya.
- Si disposes de un DNI o una TIE ho pots fer online amb una videotrucada a través del següent enllaç: https://idcat.aoc.cat/
És molt important que quan feu la sol·licitud poseu el nom i cognoms que consten al DNI o document identificatiu.
Descàrrega i instal·lació del certificat
Podeu trobar informació per fer la descàrrega i la instal·lació del certificat idCAT al sistema operatiu Windows i Mac, així com al vostre telèfon mòbil (Android, Iphone i iPad) a l'adreça següent:
- Més informació: Portal de suport idCAT del Consorci AOC, apartat "Descàrrega i instal·lació de l'idCAT certificat", https://suport-idcat.aoc.cat/hc/ca
Us recomanem que feu una còpia del certificat per poder recuperar-lo en cas de pèrdua.
Si utilitzeu el certificat per signar documents (correus electrònics, documents PDF...) o per fer un tràmit en línia, cal que configureu el programari amb el qual fareu aquesta gestió.
Podeu trobar diferents manuals per la configuració d'aquestes eines a la Intranet, apartat "Autenticació i signatura":
El certificat idCAT és vàlid durant 4 anys. Un cop passat aquest període, deixa de ser utilitzable.
Podeu trobar informació per renovar o revocar el vostre certificat idCAT a l'adreça següent:
-
Més informació: Portal de suport idCAT del Consorci AOC, apartat "Gestió de l'idCAT certificat", https://suport-idcat.aoc.cat/hc/ca
Pots gestionar un certificat de la Fábrica Nacional de la Moneda y Timbre (FNMT). Trobaràs tota la informació al seu web.
Si disposes de DNIe, tens l¿opció d¿activar el certificat electrònic que inclou anant a una comissaria de la policia nacional. Allà hi trobaràs un dispositiu que et permetrà dur a terme aquesta activació i no requereix cita prèvia.
Tots aquests certificats són vàlids per a la signatura de documents i identificació electrònica amb qualsevol administració de l¿estat.