Navegació de:Informació eleccions
Processos electorals
La Universitat Autònoma de Barcelona realitza diversos tipus d'eleccions a partir del que disposen els Estatuts de la UAB.
Aquestes eleccions poden estar dirigides a tota la comunitat universitària o tan sols a un sector en concret.
Els comicis electorals a la UAB poden ser per sistema de sufragi universal i per eleccions dins de l'òrgan de govern corresponent.
També es realitzen altra tipus d'eleccions: òrgans de representació sindical del Personal Tècnic, de Gestió i d'Administració i Serveis (PTGAS)) i del Personal Acadèmic (PA) o dels Consells d'Estudiants (CE).
Eleccions per sufragi universal
- Elecció de rector o rectora
- Eleccions de membres electes del Claustre
- Eleccions de membres electes de Junta de Facultat o d'Escola
- Eleccions de membres electes de Consell de Departament
- Eleccions de membres electes de Consell d'Institut d'Investigació o de Centre de Recerca propis
Nota important:
Eleccions de degà o degana de Facultat o director o directora d'Escola.
Gestionades pel deganat o direcció del centre corresponent. Regulades per la Junta Electoral Territorial corresponent.
A partir de la LOSU, de manera transitòria, aquestes eleccions es regulen a partir del que estableix el reglament electoral per a eleccions a rector o rectora.
Eleccions dins de l'òrgan de govern corresponent
Eleccions dins del Claustre:
- Membres electes de comissions específiques del Claustre
- Membres electes del Consell de Govern
- Síndic o síndica de Greuges
Eleccions dins del Consell de Govern:
- Membres electes de les comissions delegades del Consell de Govern
- Representants a altres òrgans
Eleccions dins d'un Junta de Facultat o d'Escola:
- Membres electes de la Junta Permanent (en els casos on estigui regulat)
- Membres electes de les comissions delegades de la Junta de Facultat o d'Escola (en els casos on estigui regulat)
Eleccions dins d'un Consell de Departament:
- Directors o directores de Departament
- Membres electes de la Comissió Executiva (en els casos on estigui regulat)
- Membres electes de les comissions delegades del Consell de Departament (en els casos on estigui regulat)
Eleccions dins d'un Consell d'Institut d'Investigació Universitaris o d'un Centre de Recerca propi:
- Directors o directores d'Institut d'Investigació Universitaris o de Centre de Recerca propi
- Representants a altres comissions i/o òrgans (en els casos on estigui regulat)
Eleccions que es realitzen pel sistema de votació electrònica
- Elecció de rector o rectora
- Eleccions de membres electes del Claustre
- Eleccions de degà o degana de Facultat o de director o directora d'Escola
- Eleccions de membres electes de Junta de Facultat o d'Escola
- Eleccions de representació sindical del Personal Tècnic, de Gestió i d'Administració i Serveis (PTGAS) i del Personal Acadèmic (PA)
Informació complementària
Nous Estatuts UAB
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar el 13 de març els nous Estatuts de la UAB, que regulen l'activitat de la Universitat i van entrar en vigor el 14 de març de 2025.
La normativa referenciada en aquesta seu està en procés de revisió i actualització arran d'aquests nous estatuts.