El vot electrònic

Què és el vot electrònic?

El vot electrònic consisteix en l'emissió de vots per mitjans electrònics en contraposició dels mitjans tradicionals com són el vot presencial en paper i el vot anticipat.

Quins tipus de vot electrònic es fa servir?

El vot electrònic s'efectua de manera remota: emissió de vots a través de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil (telèfon, tauleta, consola, etc) amb connexió a Internet.

Quins són els principals avantatges del vot electrònic?

• Més còmode: no cal desplaçar-se al lloc de votació el dia de les eleccions.
  • Més lliure: es pot votar amb antelació des de qualsevol dispositiu que tingui connexió a internet.
  • Més fàcil: la plataforma de vot et guia durant tot el procés de votació i evita errors involuntaris a l'hora de votar.
  • Més segur: perquè el procés electoral és totalment transparent i permet l'auditoria per terceres parts.

El vot electrònic a la UAB

La Universitat Autònoma de Barcelona participa en el projecte de votació electrònica impulsat per les universitats públiques catalanes.

La votació electrònica es desenvolupa mitjançant una plataforma informàtica, comuna a totes les universitats públiques de Catalunya, promoguda des de l'ACUP i gestionada des del CSUC, la qual inclou els sistemes de seguretat que garanteixen l'anonimat dels vots emesos i disposa de les eines necessàries per tal que els votants puguin comprovar que el seu vot ha estat vàlidament emès, sense que es pugui establir la connexió entre el votant i el seu vot.

La plataforma d'e-Vot s'allotja en el  clúster d'e-Administració del CSUC amb alta disponibilitat. Aquesta plataforma ha estat desenvolupada i adaptada a l'entorn universitari per l'empresa Scytl Secure Electronic Voting.

Des d'aquesta seu electoral electrònica  es pot consultar el cens, accedir a les urnes virtuals i consultar el rebut de votació.

Actualment s'empra el sistema de votació electrònica en les seguents tipologies d'eleccions:

Eleccions realitzades a la UAB amb el sistema de votació electrònica: